Imam Ibnu Asakir, Imam al-Khatib dan Imam al-Hafiz al-Mizzi meriwayatkan sebuah hadis yang berbunyi: "Apabila akhir umat ini melaknat (generasi) awalnya, maka hendaklah orang-orang yang mempunyai ilmu pada ketika itu menzahirkan ilmunya, sesungguhnya orang yang menyembunyikan ilmu pada waktu tersebut seumpama seseorang yang menyembunyikan apa yang telah diwahyukan kepada (Sayyidina) Muhammad SAW!!!"

Wednesday, February 25, 2009

boyah ,genduk, boroi atau bahasa saintifiknye buncit


Salam... smakin hari smakin kuchoh jiwa aku..Ha ha ha.... 1 lg post pelik dari ambo.... tiba2 jah aku teringat tahun lpas (24 nov 2009 kot) budak2 pembaca library keluarkan perkataan tu yakni "abe napok kohor2 nak bucik doh loni..". Jadi atas dasar prihatin aku pun nak berkongsi topik nie dengan anda semua.


Adakah anda boyah?? Boyahh tu boroi laa.. terus aku berusaha turunkan rasa Kuchoh aku tu.. Secara jujurnya aku memang seorang yang slim melimmm.. tp..sejak makan tidur,makan tidur... terus menghampiri buncit.. Tapi mmg takdelah dalam kritikal sangat.. Walaubagaimanapun setelah ditimbang didapati angka masih menunjukkan ke angka 69 kg (tinggi 171 cm).. So masih takde perubahan. Walaubagaimanapun target aku untuk mencapai angka 65 kg masih belum mendekati sasaran. Nampaknya aku akan cuba untuk menggunakan pendekatan bodoh yg membawa kehancuran seperti berikut hahha:-

1) Sarapan sedikit/tak makan langsung sebelum ke tempat kerja(biasenyo singgah kedai playan tamkedarah nasi blauk pagi)

2) Pergi ke opis dalam keadaan berlari2 anak atau berjalan kaki (kereta haruslah dijual)

3) Makan malam dalam kuantiti sikit… Ni agak susah sikit.. Huhuhu..

4) Buat kerja2 mengeluarkan peluh pada hari cuti..
Anda ada pendapat atau cadangan bolehlah komen..

5)Bersenam robik bersama-sama dalam rancangan Selamat Pagi Malaysia (TV1)

Pegi ke idea nombo 2. Masih dengan topik boroi..

aku kuchoh n konfius sbenarnya... Adakah orang yang buncit tidak menarik??Adakah dengan perut buncit akan mengurangkan kadar kehenseman atau keanggunan seseorang?? (aku sgt musykil dengan Ikmal Hisham walaupun keadaan begitu,tetap dikelilingi awek)
aku tak tau nak komen… Cuma kalau dilihat dari persepsi orang ramai memang orang boyah aka boroi nie sering ditertawakan.. Wallahualam…
aku ado selalu mendapat maklumat bahwa ramai org yang akan menjadi buncit bila berkahwin.. Ye ker??? Kalau ikut pengamatan aku...... memang ada benarnya tapi kalau pengalaman.. Eh saya mana ada pengalaman lagi.. solo molo maaaa ... hayyaaa... Lagipun dah memang buncit pun skit2... … ha ha ha….

p/s : cuba bayangkan bakal bini kita nt...... boroi... eiii.. geli...
ekekkeeke kuchoh molekk

No comments:

CORETAN