Imam Ibnu Asakir, Imam al-Khatib dan Imam al-Hafiz al-Mizzi meriwayatkan sebuah hadis yang berbunyi: "Apabila akhir umat ini melaknat (generasi) awalnya, maka hendaklah orang-orang yang mempunyai ilmu pada ketika itu menzahirkan ilmunya, sesungguhnya orang yang menyembunyikan ilmu pada waktu tersebut seumpama seseorang yang menyembunyikan apa yang telah diwahyukan kepada (Sayyidina) Muhammad SAW!!!"

Sunday, February 22, 2009

ambo kalih "kuchoh"..


Assalamualaikum dan salam sejahtera…
skng ni sekadar cuba untuk mendapatkan pandangan anda semuo.. Saja cuba untuk men’jiwang’kan diri… Huhuhuhuhu..dah penat kononnya "ganas"..huhuhu..

x po.. bg sesapo yg agah "kuchoh" jiwa dan raganyo...di sini sayo pacakkan beberapo tips dan cara-cara yang lebih praktikal yang perlu kito lakukan bagi mengelakkan masalah terhadap emosi diri yg kuchoh… Okay berikut merupakan cadangan sayo :-

1. Tidor la .. Ala dari layan perasaan tu baik kito tidur je laa.. Dah orang tak suka nak buat camne…

2. Buat kerja dan fikirkan cara untuk mendapat duit bijok gok..

3.Berkawan dengan binatang peliharaan.. Kucing, kambing, ikan (loni gilo ikan plakat n halfmoon), cacing dan berbagai lagi (jauhi babi n anyim)..

4. Sentiasa mengingatiNya yakni ALLAH.. Sepatutnya ini yang pertama tetapi biasalah manusia sentiasa lupa.. tmasuk kawe.. adessss.. nauuzubillahiminzaliq..

cmner pula dengan demo semuo?? Pasti ada cerita disebaliknya kammm??

No comments:

CORETAN